FAQ

Du kan finde svar på mange spørgsmål her, da vi har opslået de mest stillede spørgsmål vedr. Idrætsbørnehaven Bellevue.

Er der henvisning fra kommunens pladsanvisning?
Nej, der skal søges direkte til Idrætsbørnehaven Bellevue, der har egen venteliste.

Hvad betaler man for en plads?
Taksten er kommunes takst + kr. 600,00 pr. måned, der svarer til 3.398,00 pr. 1.1.2023.
Endvidere er der depositum svarende til 2 mdr´s takst svarende til kr. 6.796,00, der opkræves 1 måned før barnets opstart.
Juli måned er betalingsfri på samme måde som i de Kommunale institutioner.

Se aktuelle takster under "Opskrivning og venteliste" i menuen til venstre

Er der søskende-rabat?
Ja, Århus Kommune giver et ekstra tilskud for søskende til børnehaven, og denne rabat videregives til lillebror- eller søster.

Hvorfor er der depositum, når der ikke er det i de kommunale børnehaver?
Århus Kommune har ved f.eks restancer mulighed for at inddrive via SKAT eller andre betalinger til det offentlige.
Denne mulighed har Idrætsbørnehaven Bellevue ikke, men depositum modregnes de sidste måneders betalinger inden barnet forlader børnehaven.

Hvad med normering?
Vi har i vores budgetter regnet med en højere normering end de kommunale institutioner. Aktiviteterne i form af udeliv ved skov, strand og selvfølgelig idrætten, kan kræve flere voksne omkring børnene.

Udmeldelse af nuværende plads inden opstart i Idrætsbørnehaven Bellevue.?
Århus Kommune skriver på deres hjemmeside, at hvis barnet overflyttes fra et kommunalt tilbud til et privat tilbud:

• Udmeldelsen kan ske med 1 måneds varsel.