Opstarten i Idrætsbørnehaven Bellevue

En begyndelse i idrætsbørnehaven, set ud fra et børneperspektiv, kan være en stor og ny oplevelse med mange nye indtryk, rutiner med nye omgivelser, voksne og venner.

En begyndelse i idrætsbørnehaven, set ud fra et forældreperspektiv, er inddragelse omkring barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse, som sker i et samarbejde med Idrætsbørnehaven Bellevues personale.

Det er vigtigt fra begyndelsen, at der bliver opbygget en gensidig tillid og respekt via den positive relation og kommunikation. Både forældrene og personalet har brug for hinandens fortællinger om barnet i de situationer, vi ikke har adgang til.

En opstart i idrætsbørnehaven vil opleves individuelt. Nogle børn føler sig trygge fra det øjeblik, de kommer ind og finder tryghed hos personalet og finder venner. Andre børn har brug for tid til at kigge alle an, inden de indgår i en relation.

Til spørgsmålet om hvad der er den bedste opstart i idrætsbørnehaven, anbefaler vi,

-       At I bruger den tid, som både barnet og I som forældre har behov for

-       I kommer på besøg og kan blive I Idrætsbørnehaven sammen med barnet

-       At I øver barnet i at tage afsked osv.

En god opstart handler om tryghed, nærvær og trivsel. I som forældre kender jeres barn bedst og ved hvor meget der er behov for, for at få den bedste start på et børnehaveliv.