Det pædagogiske læringsmiljø hele dagen

 

-       Uforstyrrede lege og læringsmiljøer, der understøtter flow, fordybelse, leg og læring

 

-       At barnet udfordres fysisk, socialt, psykisk og kognitivt

 

-       At fordelingen er ligelig mellem voksenstyrede planlagte læringsmiljøer og barnets

        selvorganiserede lege med og uden voksne

 

-       At der er forskellige muligheder tilgængelige i løbet af dagen: at finde ro i sig selv,

        fordybelse, fysisk og alsidig udfoldelse, tryghed, så barnet kan indgå i sociale

        samspil osv.

 

-       At barnet i de æstetiske læringsrum indbyder til fysiske, psykiske, kognitive og

        sociale aktiviteter og til fordybelse både i det formelle og uformelle rum 

 

-       At der udarbejdes levende, aktiv og social dokumentation som f.eks. billeder og

        af barnets færdige produkter

 

-       At legetøj og rekvisitter er i børnehøjde, og alt inventar kan indgå i leg og

        læringsmiljøer

 

-       At læringsmiljøerne skabes både i mindre grupper og i det store fællesskab

 

-       At der er et reflekteret brug af digitale redskaber