Det pædagogiske læringsmiljø hele dagen
- Uforstyrrede lege og læringsmiljøer, der understøtter flow, fordybelse, leg og læring
- At barnet udfordres fysisk, socialt, psykisk og kognitivt
- At fordelingen er ligelig mellem voksenstyrede planlagte læringsmiljøer og barnets
selvorganiserede lege med og uden voksne
- At der er forskellige muligheder tilgængelige i løbet af dagen: at finde ro i sig selv,
fordybelse, fysisk og alsidig udfoldelse, tryghed, så barnet kan indgå i sociale
samspil osv.
- At barnet i de æstetiske læringsrum indbyder til fysiske, psykiske, kognitive og
sociale aktiviteter og til fordybelse både i det formelle og uformelle rum
- At der udarbejdes levende, aktiv og social dokumentation som f.eks. billeder og
af barnets færdige produkter
- At legetøj og rekvisitter er i børnehøjde, og alt inventar kan indgå i leg og
læringsmiljøer
- At læringsmiljøerne skabes både i mindre grupper og i det store fællesskab
- At der er et reflekteret brug af digitale redskaber