Leg og børnefællesskaber

-       Legen har værdi i sig selv og skal være en gennemgående del af vores hverdag

-       Legen er grundlæggende for barnets sociale og personlige læring samt udvikling

-       Legen fremmer bl.a. fantasi, virkelyst, sprog, nysgerrighed, sociale kompetencer,

selvværd og identitet

-       Leg defineres som spontan leg, børns selvorganiserede leg med og uden voksne

(det uformelle rum) og planlagt voksenstyret leg (det formelle rum)

Gennem legen lærer barnet at samarbejde og løse opgaver. Barnet har fantasier og idéer, og gennem leg udvikles fantasien. Vi har et særligt fokus på barnets kropslige udfoldelse og legen som det centrale i forhold til deres trivsel, læring, dannelse og udvikling.

Barnet inddrages i de daglige rutiner og giver mulighed for differentieret læring igennem gentagelser og forudsigelighed i en meningsfuld hverdag.